Ján Fečík


osobná stránka · blog

Dátum: piatok, 16. mája 2025
Čas: 14:32:19, 1747398739, @564
Meniny má: Svetozár, Peregrín
IP adresa: 18.216.232.138

Údržba vraku pre pokročilých lenivcov

Keď som pred rokom kúpil ako tak novšie auto, tak som si povedal, že si prvýkrát vo svojom živote dám záležať na poriadnej údržbe takéhoto jazdeného črepu, čiže nie len údržba ala rýchle prejdenie wapkou a povysávanie interiéru, ale čosi naviac. Po niekoľkých mesiacoch hľadania a zvažovania, že aké väčšie rodinné premiestňovadlo si zaobstarať, som nakoniec zvolil Škodu Kodiaq 2.0 TDI 4x4 140 kW. Bolo v celkom slušnom stave (aspoň podľa kamaráta, ktorý je automechanik), malo zároveň overenú históriu, bolo len pár rokov staré, s nízkym nájazdom a ako tak za dobrý peniaz. Popravde po pár mesiacoch hľadania, že do akého vraku vôbec ísť som nič lepšie ani nenašiel a je fakt, že by som za tie peniaze asi aj dnes kúpil nejaký čisto nový črep, ale v takej výbave a s lepším motorom asi dosť ťažko. Má celkom slušnú výbavu, ako napríklad športové kožené a vyhrievané sedadlá, vzadu miesto na nohy ako prvá trieda v lietadle a kufor ani nehovorím, čiže nie je ani malé a ani ozrutne veľké, ale tak akurát. Popravde som vedel, že do čoho idem, lebo som sa už v takom aute pár krát viezol. K tomu má aj nejaké tie príplatkové kraviny a „nevyhnutné nezmysly“, ktoré pravdepodobne ani nepoužívam. Áno, som taký autíčkar, že viem, kde sa otvára kapota a tam to začína a aj končí. Keď dnes ale vidím po čom sa tie vraky predávajú, tak by som zjavne ešte na predaji aj zarobil. Hneď po kúpe som sa síce v duchu pripravoval, že mu dožičím starostlivosť akú nový lak a interiér ešte nezažili, ale realita bola tradične slovenská: nejaká nakúpená chémia ležala v poličke a pribúdala, ale chuť a čas stále niekde inde. Ten koho toto baví robiť pravidelne má podľa mňa isto nejakú diagnózu, ale keď som videl po čom idú takéto služby v rôznych firmách, tak som si povedal, že si radšej nakúpim sám nejakú chémiu a dva krát ročne aspoň čosi na ňom spravím, nech vydrží dlhšie ako tak v peknom stave. Takže som na to pozeral z pohľadu ušetrené = zarobené, aj keď ak si spočítam cenu všetkej tej chémie, kadejakých kvalitných handier na detailing a môj čas, tak som isto na nejakom priemernom mesačnom plate na Slovensku.

Tipy a triky pre optimalizovanie PHP  ·  Tipy a triky pre optimalizovanie webu

Prvýkrát som sa k tomu dokopal asi po pol roku od kúpy, keď som si povedal že už konečne niečo na ňom spravím. V tom čase som ani netušil, že existuje niečo také ako keramická ochrana a siahol som po tom, čo mi na weboch vybehlo ako zjavne len „lepší vosk“. Čiže k tej všetkej chémii čo som asi pol roka postupne nakupoval, som kúpil aj Meguiar’s Hybrid Paint Coating a aj to mi prišlo ako niečo drahšie, keďže to stálo okolo 50 €. Takže k nejakým keramickým ochranám som sa ani nedostal, lebo som nechcel utrácať stovky eur na niečo o čom nič neviem. Tento ochranný povlak mi vydržal cez pol roka a pravdupovediac možno aj preto len tak krátko, že som veľmi neriešil nejakú špeciálnu údržbu. V podstate splnil to čo sľúbil a páčilo sa mi, že som za toho pol roka navštívil autoumyvárku tuším len raz. Na aute bolo vidieť, že sa špina naňho nechce veľmi lepiť a keď zapršalo tak auto vyzeralo ako keby vyšlo z autoumyvárky. Keď hydrofóbny efekt ale zmizol, tak lak bol na dotyk opäť veľmi bežný a špina sa prilepila snáď po prvom daždi, takže som sa rozhodol, že tentoraz už pôjdem do niečoho pre väčších junákov. Za tie mesiace som sa viac zaujímal o kadejaké ochrany a rozhodol som sa teda skúsiť aj tú slávnu keramiku. Investícia bola asi 3x vyššia oproti Hybrid Paint Coatingu, no po prezretí pár testov som zostal verný značke a zvolil nakoniec Meguiar's Beyond Ceramic Paint Coating M888.Údržba vraku pre pokročilých lenivcovNižšie je celý podrobný postup, ako som to moje chemické laboratórium použil a nie, nie je to žiadna komerčná reklama aj keď to tak možno bude asi dosť vyzerať, keďže celá moja autokozmetika je od značky Meguiar’s. To len preto, že som hľadal čosi za normálny peniaz, dostupné na bežných eshopoch a po rôznych recenziách čo som prečítal na dané produkty som zvolil všetko čo mi prišlo použiteľné od tejto značky a keďže niektoré ich produkty mám už vyskúšané, tak sa mi popravde ani nechcelo brodiť sa záplavou iných produktov od konkurencie. Prišlo mi to tak, že Meguiar’s nie je úplný odpad a je to stavané asi skôr pre bežných ľudí čo vedia o tom dohromady nič ako ja a chcú niečo čo aj funguje. Samozrejme nepohrdnem ak mi Meguiar's čosi ako poďakovanie za pozitívnu reklamu na jeho produkty pošle, popravde takých mikrovláknových utierok nie je nikdy dosť a tie ich stoja fakt že zato. Utierky som kúpil od zopár rôznych výrobcov, aj v podobnej cenovej kategórii ako od Meguiar's a nechytajú sa. Mám trebárs uterák od Meguiar's a druhý ani neviem od koho, parametrovo úplne rovnaké a pritom tam bol rozdiel.

Povysávať auto je samozrejme úplný základ, ale je to aj slušná makačka ak to má byť dôkladne. S vysávačom som teda prebehol všetko od sedačiek cez mŕtve zóny pod sedadlami až po schránky vo dverách, kde sa drží najviac drobných nečistôt. Takému kufru som venoval asi rovnaký čas ako zbytku celého interiéru. Kľúčom k úspechu sú aj správne nadstavce na vysávači - bez toho sa nedostanete do ťažko prístupných častí okolo držiakov nápojov, radiacej páky či vetrákov. V aute mám síce vždy po ruke malý ručný vysávač Lauben 120BC, no ten je fajn ak treba niečo rýchlo povysávať na malej ploche, ale na nejaké dôkladné vysávanie môže človek pri takom krpcovi zabudnúť.

Asi rok mám v skrini zaparkovaný Electrolux Pure D9 a na domáce vysávanie som ho doteraz ani raz nevyužil, čiže to bola z mojej strany investícia roka. V domácnosti používam výhradne len Dyson V15, ktorý je pre mňa jednoducho neprekonateľný a nemenil by som ho za nič iné, je to proste najlepší vysávač na svete a Dyson by mal zaňho určite dostať minimálne Nobelovú cenu za svet bez špiny, alebo pokojne aj za mier. Keď som sa pustil do detailného čistenia auta, rozhodol som sa dať Pure D9 druhú šancu, ale musel som na ňom spraviť jednu malú úpravu. Pôvodná hadica nie je prispôsobená na bežné kruhové nadstavce ako má asi väčšina vysávačov ako trebárs taký Kärcher. Kúpil som si preto novú hadicu aby som ho aj naďalej vedel doma nepoužívať keby náhodou :-) a k nej ešte ďalšiu hadicu pre Kärcher. Ich spojením som získal výrazne dlhšiu, no zároveň flexibilnejšiu zostavu a nestratil som ani sací výkon čo som si aj otestoval. Takto som mohol k vysávaču pripojiť akékoľvek nadstavce ako jemnú a tvrdú kefu, aj predĺženú štrbinovú hubicu a nebol som limitovaný len tým čo samotný Elektrolux ani neponúka (nech žije Elektrolux a zjavne aj zopár podobne rozmýšľajúcich značiek s takým výmyslom, kruhový otvor by mal byť na vysávačoch štandard). Týmto sa Pure D9 stal okamžite omnoho praktickejším strojom nie len pre auto.

Z pohľadu výkonu je Pure D9 celkom výkonný - podľa výrobcu až 500 W sacieho výkonu, čo je úplne dostatočné aj na povysávanie piesku, prachu a vlasov v kobercoch či medzi sedačkami. Po úprave hadice a s vhodnými nadstavcami som nemal problém vysať ani tie najťažšie dostupné miesta v aute. Jasné, je to väčší podlahový vysávač, takže manipulácia okolo auta nie je taká pohodlná ako s malým akumulátorovým modelom, ale táto nevýhoda je podľa mňa vyvážená výkonom a hlavne mojou úpravou s predĺžením hadice túto nevýhodu nebolo až tak poznať. Stačilo mi mať celý ten čas vysávač v podstate na jednom mieste a hadicou som zvládol manipulovať v celom aute. Nie je to profi detailingový vysávač, ale s mojou úpravou mi úplne postačuje a konečne má využitie aj mimo domácnosti, kde by pri Dyson V15 iba chytal prach. Ak má niekto podobnú zostavu doma, určite odporúčam skúsiť - stačí investovať len do správnych adaptérov a nadstavcov a získate univerzálny výkonný vysávač nielen v byte, ale aj pri aute.

Takže plastové časti začínam čistiť s Meguiar's Ultimate Interior Detailer. Fľašu najprv pretrepem a nikdy nestriekam priamo na palubovku či iné plasty, ale vždy len na mikrovláknovú utierku. Toto je zásadné najmä kvôli tomu, že ak by ste to nastriekali priamo, tak skončíte s mapami alebo zaschnutými kvapkami niekde na nerezových/plastových lištách, či lakovaných prvkoch. Utierku držím vždy čistú, otáčam strany a keď už je moc špinavá, beriem ďalšiu. Nastavte si v hlave čas 5-10 minút na každú časť a po aplikácii nechávam povrch chvíľu schnúť. Ak je znečistenie silné, treba postup opakovať a nebáť sa spotrebovať aj viac utierok.

Po čistení prichádza krok ochrany a tou je Meguiar's Ultimate Protectant Spray. Pretrepem, nastriekam priamo na mikrovlákno, alebo aplikátor a následne produkt rozotieram jemnými ťahmi. Vždy rozotieram čo najrovnomernejšie na všetkých plastoch - hlavne tam, kde najviac praží slnko. Po nanesení zvyšky jemne zotriem suchou stranou utierky. Povrch nechávam schnúť minimálne 5-10 minút a až potom sa ho opäť dotýkam. Výsledkom je potom matnejší a tmavší plast, ktorý sa neleskne neprirodzene, ale pôsobí veľmi čisto.

Ak chcem zvýrazniť niektoré detaily interiéru, príde na rad ešte Meguiar's Ultimate Insane Shine Protectant. Tento produkt používam iba tam, kde mi vyhovuje silnejší lesk (stredová konzola či ozdobné lišty). Nastriekam na čistú utierku, rozotriem na určenú časť a dávam pozor, nech neprejdem na tie diely, ktoré chcem matnejšie. Nechám pôsobiť aspoň 10 minút a až potom doleštím suchou handričkou. Po vyschnutí je efekt výrazný, povrch je tmavší, lesklý a nikdy mastný. Výhodou je, že nepriťahuje prach a nelepí sa, čo v bežnom používaní auta oceníte častejšie, než by sa zdalo.

Kožené sedačky sú kapitola sama o sebe a pri nich začínam s Meguiar's Gold Class Rich Leather Cleaner/Conditioner. Čiže mikrovláknová utierka alebo mikrovláknový aplikátor, naň dávka produktu a krúživými pohybmi vmasírujem do povrchu kože. Hlavne na vodičovej sedačke, kde je koža najviac namáhaná sa snažím nevynechať žiadny centimeter. Prebytok po 2-3 minútach vždy zotriem suchou handričkou. V prípade potreby (fľaky, staršie povlaky) aplikujem ešte raz a viac „masírujem". Efekt je hneď viditeľný - povrch sa zjemní, koža získa prirodzený polomat a je elastickejšia. Po zaschnutí následne prebehnem všetko ešte raz pomocou Meguiar's Ultimate Leather Detailer.

Záver patrí balzamu Meguiar's Ultimate Leather Balm. Dám si malé množstvo na čistý aplikačný pad či špongiu, jemne rozotriem (vždy len na čistý a suchý povrch) a nechám minimálne 10 minút vstrebať do kože. Na záver suchou mikrovláknovou handričkou doleštím. Nejde o žiadny lesklý ani mastný povlak, ale reálne oživenie, ktoré po pár jazdách určite ocení každý, kto sadá v krátkych nohaviciach alebo má rád prirodzený dotyk povrchu. Je veruže cítiť ten rozdiel, len mne sa toto nechce robiť každý mesiac, ale na druhú stranu to asi nie je ani veľmi potrebné, keďže nesedím v aute každý deň a zjavne stačí aj taká údržba akú robím, že tie sedadlá ošetrím tak asi raz za 3-4 mesiace a občas to prejdem len s Meguiar's Ultimate Leather Detailer.

Ak chce mať človek pocit, že auto je „ako nové", tak okná musia byť priehľadné, bez škvŕn, šmúh, či pavučín po stieračoch. Začínam vždy tým, že odstránim všetky hrubé nečistoty (hmyz, trus, mastnota). Oplatí sa najprv mäkkou vodou alebo handričkou zmyť všetko, čo by mohol čistič len rozotrieť. Na čistenie okien používam celkom často Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner. Vonkajšie sklá postriekam týmto produktom a utieram mäkkou mikrovláknovou utierkou krúživými pohybmi. Rovnako postupujem aj v interiéri s tým rozdielom, že čistič radšej najprv nastriekam na utierku, aby som nezapatlal plasty či kožu. Celé čistenie (aj vnútri aj vonku) trvá okolo 5 minút na každé sklo, najmä ak je teplo, lebo čistič môže rýchlo schnúť.

Druhým krokom je leštenie s Meguiar's Perfect Clarity Glass Polishing Compound. Aplikujem malé množstvo na utierku alebo aplikátor, leštím vždy v smere, kde sú mikroškrabance najviditeľnejšie (najčastejšie od stieračov na čelnom skle). Krúživé pohyby, malý tlak, leštiť aspoň 5-10 minút, až kým nevidíte efekt. Tento krok je najviac dôležitý vtedy, keď je na sklách nános rôznych starých povlakov alebo drobných škrabancov. Meguiar's Perfect Clarity Glass Sealant je ďalší krok a slúži ako ochrana pre vonkajšie sklá. Nanášam na suchý čistý povrch, opäť mikrovláknová utierka a nechám pôsobiť 5-10 minút, potom vyčistím a doleštím čistou stranou handričky. Toto je efektívne hlavne do dažďa - voda steká, menej sa na skle drží špina a aj výhľad je viditeľne lepší. Mám kúpený aj produkt Meguiar's Ultimate Glass Cleaner & Water Repellent a mal by mať zvýšenú hydrofóbnosť, ale popravde som ho ešte neskúšal. No pri nasledujúcej návštevy wapky ho mám v pláne vyskúšať a predpokladám, že budú dlhšie fungovať tzv. tekuté stierače.

Tento rok som menil na tom črepe aj pneumatiky a aby som nemusel riešiť letnú a zimnú sadu, lebo to nemám kde skladovať, tak som kúpil celoročné Continental Allseasoncontact 2 235/50 R19 103V XL. Môj laický názor na to je taký, že zimy už na Slovensku nie sú také ako boli v minulosti, žijem v meste kde poslednú zimu prakticky ani sneh nebol, popravde si ani nepamätám, že kedy sme tu mali čo ja viem dva týždne zasnežené cesty a podľa môjho názoru stačia aj kvalitné celoročne pneumatiky. Môžem potvrdiť pre nerozhodných, že sú pecka a mám taký divný pocit, že na vode držia snáď lepšie ako na suchej vozovke :-) ale ako sa správajú na zasneženom, či klzkom povrchu nemám poňatia, keďže som ich kúpil v marci tento rok. Pred kúpou som si pozrel zopár testov a ani na zasneženej ceste nemajú žiadny problém. Na pneumatiky nemám kúpenú žiadnu chémiu, ale čo som si povšimol pri prezeraní ponuky, tak je nejaká chémia aj na údržbu pneumatík. Zaujala ma trochu keramická ochrana, ale to som si povedal, že mám v paži a pneumatiky tentokrát riešiť nebudem. Keďže brzdový prach a cestná špina sa z diskov nedajú odstrániť len tak bežným šampónom a wapkou, tak som si na toto na skúšku zaobstaral Meguiar's Ultimate All Wheel Cleaner. Stačí ho rovnomerne nastriekať na disky (vždy chladné, nikdy nie na rozohriate po jazde) a nechať pôsobiť 2 - 4 minúty. Sledujem, ako produkt mení farbu na fialovo-ružovú, čo je znamenie, že rozpúšťa železité nečistoty. Následne opláchnem kolesá silným prúdom vody. Keďže to je jazdenka, tak pri prvom čistení som ani netušil, že existuje nejaká chémia na disky čo sa takto správa a popravde šúrovať ich nejakou kefou sa mi nechcelo ani trochu. Keď som videl čo ale tento produkt reálne dokáže, veď tie disky po treťom nastriekaní aj bez kefy vyzerajú ako nové, tak som si kúpil ďalšiu fľašu, keďže túto som celú spotreboval. Chcel by som si pozrieť nejaký 10 rokov ani raz čistený disk, že čo to spraví s ním, lebo špinu to pekne žerie.

Celý exteriér auta by mal pôsobiť ako nový a to samozrejme platí aj pre plasty. Prvý krok je vždy čistenie a ak sú plasty vyblednuté, siaham po Meguiar's Ultimate Black Plastic Restorer, ktorý ich fakt že oživí. Dávam malé množstvo na aplikačný pad, rozotieram len na čistý a chladný povrch, nechám pôsobiť 5 - 10 minút. Pri silne zanedbaných partiách opakujem ešte raz, vždy medzi tým zotieram prebytok suchou handričkou a určite treba dávať pozor aby sa nedostal na lak alebo sklo, inak bude prúser. Pre zvýšenie trvácnosti a ďalšiu ochranu používam Meguiar's Hybrid Ceramic Trim Restorer. Ten nanášam na plasty len po poriadnom vyčistení malou aplikačnou špongiou, nechám schnúť aspoň 15 minút a potom vyleštím mikrovláknovou handričkou. Táto keramická vrstva vytvorí hydrofóbny efekt, voda či špina stekajú a plast si udrží sýtosť aj odolnosť voči UV aj po mesiacoch.

Hlavný rozdiel oproti mojej prvej „ochrane" čo som skúsil je v tom, že ešte pred polrokom som siahol po Meguiar's Hybrid Paint Coating len preto, lebo som ani netušil, že existuje niečo ako keramická ochrana auta. Mal som len pár základných čističov a žiadnu veľkú autokozmetiku. Efekt bol fajn, ale vydržal asi pol roka a keďže som sa o ochranu nejako extra nestaral, tak hydrofóbnosť a lesk postupne zmizli. Teraz som už postupoval kompletne a snáď v správnom poradí. Po dôkladnom umytí auta bezvoskovým šampónom a osušením s uterákom, ktorý mám tiež od Meguiar's prichádza na rad dekontaminácia. Meguiar's Iron Removing Spray Clay nanášam panel po paneli a nechám pôsobiť 2 - 5 minút (keď sa povrch sfarbí na fialovo-ružovo, viem že železité častice idú preč). Povrch jemne agituje rukavicou a sledujem aby produkt nezaschol na laku. Následne som celé auto dôkladne opláchol len čistou vodou.

Po dekontaminácii prichádza použitie clay plastelíny v kombinácii s Meguiar's A3332 Quik Detailer Mist & Wipe. Detailer nastriekam na plochu asi 60x60 cm, prejdem plastelínou, na ktorú nevyvíjam tlak ale nechávam voľne kĺzať. Priebežne otieram mikrovláknom a keď už plastelína kĺže úplne hladko, tak je panel čistý a môžem prejsť ďalej. Toto zvládne aj cvičená opica, ale aj tak treba dávať naozaj veľký pozor a ak plastelína padne na zem, alebo sa dostane do kontaktu s nejakou špinou, tak ju treba rovno vyhodiť, lebo hrozí poškrabanie laku.

Ďalej nasleduje starostlivosť o drobné škrabance s Meguiar's ScratchX 2.0. Na aplikátor dám kúsok produktu a krúživými pohybmi jemne tlačím tam, kde sú škrabance. Skúšal som to najmä pod kľučkami a prišlo mi to ako zázrak, jemné škrabance čo tam boli za nejaký ten rok čo ten črep má okamžite zmizli, proste Meguiar's čaryfuk. Postup som samozrejme opakoval podľa potreby, kým škrabance nezmizli úplne a zvyšok som zotrel čistou utierkou.

Pred samotným nanesením keramickej ochrany je vhodné použiť aj Meguiar's M12206 Surface Prep. Ten odstraňuje všetky zvyšky voskov, mastných filmov alebo lešteniek z laku a pripravuje povrch pre maximálnu priľnavosť keramickej vrstvy. Produkt stačí nastriekať na mikrovláknovú utierku, prebehnúť celý povrch karosérie a necháť dôkladne vyschnúť.

A konečne tu je záver príbehu s Meguiar's Professional M888 Beyond Ceramic Paint Coating. Celé toto kulinárstvo treba robiť zásadne v tieni a povrch karosérie musí byť chladný. V tejto sade je aj celkom luxusný aplikátor s návodom a aplikácia je jednoduchšia ako by sa mohlo zdať. Stačí produkt nakvapkať na aplikátor a rozotierať v jednom smere panel po paneli (najlepšie od stredu k okrajom). Po aplikácii stačí počkať 3 - 5 minút, podľa teploty a potom jemne vyleštiť mikrovláknovou handričkou. Dôležité je nechať keramickú ochranu vytvrdnúť aspoň 24 hodín bez kontaktu s vodou a ďalšej práce na aute. Aspoň takto nejako som sa to pokúsil spraviť, či som spravil v niečom nejakú chybu asi zistím až po čase, ale tak aplikácia mi prišla asi ako to najjednoduchšie na celej tejto procedúre.



Aby vydržala životnosť keramickej ochrany, tak je vraj nevyhnutné dodržať aj správnu údržbu a na to som si zaobstaral tieto produkty. Auto treba umývať pH neutrálnym šampónom a následne po umytí, kým je auto ešte mokré, stačí nastriekať na karosériu Meguiar's Hybrid Ceramic Wax a opláchnuť silným prúdom vody. Tento postup sa odporúča každé 3 - 4 umytia pre posilnenie efektu. Medzi umývaniami je dobré použivať aj Meguiar's Hybrid Ceramic Detailer, ktorý stačí nastriekať na znečistené miesto a pretrieť mikrovláknom pre obnovu hydrofóbnosti. Raz za 3 - 4 mesiace treba nasadiť Meguiar's Hybrid Ceramic Liquid Wax a naniesť aplikátorom krúživými pohybmi na karosériu, následne nechať zaschnúť a doleštiť. Pre bleskové záchranné zásahy (vtáčí trus, živica) mám po ruke Meguiar's Ultimate Quik Detailer.

Či už ste podobne ako ja na začiatku ani nevedeli, že niečo ako keramická ochrana existuje, alebo ste len používali vosky a bežné sealanty, tak ak chcete dlhšie krásne auto a menej riešenia následných problémov, poctivý postup s dôkladnou chémiou a keramickým povlakom je racionálna investícia. Celý proces nie je pre pohodlných, zaberie vám pokojne víkend, no výsledok je neporovnateľný s bežnou wapkou. Každý povrch - plasty, koža, kolesá, sklá aj lak sú na pohľad aj dotyk v inom leveli. Auto sa ľahšie udržuje, menej sa špiní a ďalšia údržba trvá zlomok pôvodného času čo som si overil pri Meguiar’s Hybrid Paint Coating, takže dúfam, že keramika bude na tom o pár levelov vyššie. Ak by som to mal celé ešte raz zopakovať si povieme po pár mesiacoch, ale vsádzam na to podľa recenzie čo som videl, že by som do toho šiel asi opäť. Po skúsenosti s Hybrid Paint Coatingom, ktorý je vlastne len pokročilý vosk, v kombinácii s omnoho komplexnejšou sadou produktov a dôslednosťou je keramická ochrana v kvalite, ktorú som predtým jednoducho nepoznal. A áno, už aj obyčajné jazdené auto môže pôsobiť vo výsledku lepšie, než mnohé nové kusy z predajne.

Článok bol zobrazený 67 krát a obsahuje 3386 slov
Pridané 13. mája 2025